torsdag 18. april 2013

Små aktiviteter - Sheriff


Ute i friminuttet var det kjempe mange barn som hadde lite å gjøre. Jeg samlet dem alle sammen og spurte om de ville lære en ny lek. Alle var kjempe positive og de var interessert i å lære en ny lek. Jeg begynte å forklare dem hvordan leken ''Sheriff'' er og hva man skal gjøre.
Vi stelte oss i en ring og jeg sto i midten. Det var ca. 8 barn med. Jeg fortalte at det er om å gjøre å ha best reaksjon her. Denne leken går veldig mye på reaksjon.
Jeg fortalte at det skal være en sheriff i midten og resten skal stå i ring rundt. Når sheriffen ''skyter'' en av de som står i ring rundt, er det om å gjøre å klare å dukke sånn at man ikke blir ''skutt''. Også skal de to ved siden av den som dukket, prøve å ''skyte'' hverandre. Den som da blir ''skutt'' er ute. Og slik fortsetter det til det er to personer igjen. Da skal de to personene stå rygg mot rygg og den som leder leken skal avslutte det.

Barna synes dette var kjempe gøy. De ville gjøre det om og om igjen, men det kunne vi ikke. Etterhvert ringte det inn og da var det på tide å avslutte aktiviteten.

- Ardita


1 kommentar: